PERSBERICHT: “STAP OVER DE DREMPEL VAN AOV-ONDERHOUD”

Robert-Jan Vugts mrt 10, 2021 Algemeen 0

Veel adviseurs zullen het herkennen; door drukte blijven sommige taken langer liggen dan gewenst. Uit contact met adviseurs blijkt dat één van die taken het onderhoud op de arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) is. Op basis van praktijkervaring van veel adviseurs heeft FinRust samen met Bureau DFO een stappenplan ontwikkeld voor effectief AOV-onderhoud. Dit stappenplan kunnen adviseurs gebruiken om over de drempel van AOV-onderhoud te stappen. 

AOV-onderhoud is noodzaak

De noodzaak voor AOV-onderhoud komt voort uit het klantbelang en wordt bevestigd door eisen vanuit de WFT en AFM en uitspraken van het Kifid. Verder betalen klanten voor een lopende AOV vaak een abonnementsvergoeding aan de adviseur. Adviseurs moeten dit abonnement invulling geven en waarde toevoegen voor de klant. Tijdgebrek en het ontbreken van een vloeiend en snel proces zijn drempels voor adviseurs om het onderhoud vorm te geven. 

Oplossing vanuit de praktijk

“Wij merkten in onze eigen adviespraktijk maar ook bij veel anderen dat het AOV-onderhoud niet altijd de aandacht krijgt die het verdient. We hebben onze eigen ervaring en die van andere adviseurs verwerkt in een eenvoudig stappenplan. Dit stappenplan geeft adviseurs een handvat om het AOV-onderhoud voor hun eigen klanten vorm te geven. Het proces is samengesteld met hulp van Bureau DFO en heeft zich in de praktijk bij onder andere KOK Advies bewezen”, aldus Marco Kok. 

Bij het stappenplan zitten ondersteunende materialen als voorbeeldemails, vragenlijsten en een voorbeeldrapport. Marco Kok: “We hopen hiermee adviseurs te helpen hun klanten nog beter van dienst te zijn en tegelijkertijd aan alle regelgeving te voldoen.” FinRust en Bureau DFO stellen het AOV-stappenplan voor iedereen beschikbaar via deze link.

Amstelveen, 9 maart 2021

Delen wordt gewaardeerd!Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin