- Kun je jezelf voorstellen?
Zeker, ik ben Fleur en inmiddels werk ik al 14 jaar bij Poundwise. Ik ben begonnen als secretaresse bij Poundwise en tijdens die functie heb ik in de avonduren de opleiding Financial Service Management gevolgd. Toen ik die had afgerond, ben ik bij Poundwise aan de slag gegaan als binnendienstmedewerker, maar al snel ben ik meer de advieskant op gegaan. Ik ben nu gecertificeerd Financieel planner en daarnaast ook commercieel directeur en partner bij Poundwise.
- Wat is de kracht van Poundwise?
We doen alles voor de klant op het gebied van financiën: van de IB-aangifte tot pensioengesprekken. Voor alle financiële vraagstukken kan de klant bij ons terecht en ook in elke levensfase. Bovendien willen we ook echt de relatie met de klant aangaan. Toevallig hadden we laatst een feestje omdat we nu 25 jaar onze klanten bedienen. Sommige klanten komen al meer dan twintig jaar bij ons met al hun financiële vragen.
- Waarom is er voor FinRust gekozen?
We hebben door de jaren heen veel pakketten gebruikt, maar het grootste deel van die pakketten was te uitgebreid. We waren op zoek naar een pakket waarin alles eenvoudig kon worden uitgelegd en dat vonden we bij FinRust. We kunnen de klant nu een compact rapport meegeven en concreet antwoord geven op de vragen van onze klanten.
- Hoe verloopt een intakegesprek doorgaans?
Ons intakegesprek is altijd vrijblijvend. Tijdens het gesprek inventariseren we wat er allemaal speelt bij de klant. We gaan echt op zoek naar alles wat er speelt, waardoor je in het eerste gesprek echt een goed beeld krijgt van de klant. We zijn misschien wat ouderwets, maar we hebben het liefst het eerste gesprek bij ons op kantoor en zonder computer erbij. Na afloop van het gesprek sturen we de klant een gespreksverslag, met daarin ook wat wij voor hen kunnen betekenen en wat het mogelijk gaat kosten.
- Wat vind je het leukste aan je werk?
Vooral dat ik mensen kan helpen, niet alleen tijdens het gesprek, maar ook met het oog op de toekomst. Daarnaast ben ik inmiddels voor collega’s een vraagbaak geworden en komen ze soms bij me met complexe vragen. Dat vind ik ook heel erg leuk. Voor mij is de afwisseling heel belangrijk. Als er bijvoorbeeld alleen maar hypotheekgesprekken waren, zou me dat snel vervelen.
- Is er een klantgesprek wat je bij is gebleven?
Er is niet echt een specifiek klantgesprek dat me is bijgebleven. Mijn werk en de gesprekken die ik met klanten heb, zijn zo veelzijdig, waardoor elke dag anders is en je blijft leren.