Sabrine Kamperman van Weel Hypotheken en Verzekeringen: “FinRust bespaart tijd, geeft structuur en zorgt ervoor dat we de klant snel verder kunnen helpen”

Tessa Berger nov 05, 2025 Algemeen 0
  1. Kun je jezelf voorstellen?

Zeker, ik ben Sabrine, net dit jaar 40 jaar geworden. Ik heb gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam, waarna ik eigenlijk niet zo goed wist welke kant ik op wilde met mijn carrière. Toen ben ik eerst een aantal jaren als stewardess gaan werken. Daarna was ik toe aan een nieuwe uitdaging en ben ik me meer gaan richten op administratief werk.

Uiteindelijk kwam ik bij een bedrijf terecht waar ik als financieel accountmanager aan de slag ging. Toen dat bedrijf werd overgenomen door een groter bedrijf, merkte ik dat mijn werkzaamheden steeds verder af kwamen te staan van waar ik energie van kreeg. Toen heb ik contact gehad met een recruiter en zodoende kwam ik bij Weel Verzekeringen en Hypotheken terecht. Ik ben hier begonnen met bankzaken en daarna kwam ik op de afdeling vermogen en lijfrentes en uiteindelijk bij financiële planning.

  1. Welke gesprekken voer je vaak met klanten?

Dat is heel divers. Tot een jaar geleden ongeveer waren dat vooral gesprekken over lijfrentes met mensen die al richting de pensioengerechtigde leeftijd gingen. Dan gaat het vooral over het al dan niet uitkeren van en lijfrente. Ze krijgen dan bijvoorbeeld een polisbericht waar ze niet veel van begrijpen. Wij kunnen ze dan met FinRust laten zien dat ze in het verleden een lijfrente hebben afgesloten.

De afgelopen tijd heb ik vooral gesprekken met mensen tussen de 25 en 40 jaar die bijvoorbeeld een huis willen kopen en dan bij ons de hypotheek afsluiten. Of ze hebben net een huis gekocht of net een kindje gekregen, dan verandert de financiële situatie uiteraard ook. Dat soort gesprekken vind ik eigenlijk het leukste, omdat je dan naar de hele situatie kijkt. Ik kan me ook goed in die doelgroep inleven, wat het adviseren ook weer een andere dynamiek geeft.

Als het tijdens een gesprek gaat over sparen of beleggen, zie je soms aan de gezichten van de klanten dat ze aan het twijfelen zijn. “Doen we hier wel goed aan?” kun je als het ware van hun gezicht aflezen. We willen proberen dat de klanten zo open mogelijk zijn, zodat ze alles durven en willen bespreken met ons. Daardoor krijgen wij een uitgebreid en compleet beeld en kunnen we een goed advies op maat bieden voor de klant. Als we merken dat er twijfels zijn, bijvoorbeeld over sparen of beleggen, proberen we ze de mogelijkheden altijd zo goed mogelijk uit te leggen.

 

  1. Hoe verloopt een dergelijk gesprek bij jullie?

Meestal heb ik de klant telefonisch al gesproken om kennis te maken. Als je dan tegenover elkaar zit, weet je al een beetje wat er speelt. Toch laat ik ze tijdens het eerste gesprek vaak nog een keer kort vertellen waarom ze hier zitten. Zo komen de vragen en onderwerpen die voor hen belangrijk zijn duidelijk in beeld, en kunnen we het gesprek echt toespitsen op hun situatie.

 

  1. Hoe komen jullie aan nieuwe klanten?

We werken nauw samen met een reclamebureau in Castricum. We staan wekelijks in het streekblad met een kleine advertentie. Die advertenties gaan voornamelijk over hypotheken, bankzaken en verzekeringen. Dat wordt al door veel mensen bekeken. Daarnaast werken we ook wat met social media. Het stukje financiële planning is bij Weel nog vrij nieuw en in de opstartfase, maar daar gaan we de komende periode veel meer mee aan de slag. Dat zal ook terug komen in de advertenties die we plaatsen in het streekblad.

 

  1. Hoe zorgen jullie ervoor dat jullie klanten terugkomen?

Wij werken met eenmalige kosten voor adviesgesprekken, maar merken dat klanten vaak bij ons terugkomen. Dat komt vooral doordat wij het complete financiële plaatje aanbieden: naast financiële planning kunnen klanten bij ons ook terecht voor verzekeringen, bankzaken en hypotheken. Zo blijven we betrokken bij verschillende onderdelen van hun financiële situatie, zonder dat we met abonnementen of vaste servicepakketten werken.

 

  1. Hoe bevalt het werken met FinRust?

Ik werk nu zo’n twee jaar met FinRust en dat bevalt heel goed. Het is een makkelijk en toegankelijk programma en het geeft ons meteen een goed overzicht. Het is ook makkelijk dat alle gegevens meteen worden ingeladen, waar je anders achteraan zou moeten gaan. Soms halen we de gegevens bij ons op kantoor op, samen met de klant, omdat ze anders niet begrijpen hoe het werkt.

 

  1. Hoe heb je je eigen financiële situatie geregeld?

We zijn daar heel bewust mee bezig, zeker ook omdat er wat wijzigingen voor ons persoonlijk aan zitten te komen. We redden alles prima, maar ik zou onze financiën wel graag meer willen structureren en meer voor later bekijken. Dat is denk ik wel iets waar ik nog actie wil ondernemen.

 

  1. Wat is voor jou het FinRust effect?

FinRust is voor mij een heel praktisch en overzichtelijk hulpmiddel om een compleet financieel beeld van de klant te krijgen. Zodra een klant de gegevens uploadt, ontstaat er direct een duidelijk en volledig overzicht van de situatie. Dat maakt het voor ons makkelijker om gericht advies te geven, bijvoorbeeld over een lijfrente of andere financiële oplossingen. Het bespaart tijd, geeft structuur en zorgt ervoor dat we de klant snel verder kunnen helpen.

Delen wordt gewaardeerd!Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin