Anouk Verschoor: “Met de voorbeeldoplossingen kan ik alles makkelijker uitleggen”

Tessa Berger dec 04, 2023 Algemeen 0
  1. Kun je jezelf voorstellen?

Zeker, ik ben Anouk en begin januari van dit jaar ben ik mijn eigen onderneming begonnen. Ik ben franchisenemer bij Financieel Zeker met mijn onderneming Hypotheken van Anouk. Hiervoor heb ik acht jaar bij de Hypotheekshop gewerkt en ook nog bij een aantal andere financiële kantoren.

  1. Hoe heb je FinRust leren kennen?

Via de franchiseorganisatie waar ik bij ben aangesloten: Financieel Zeker. Zij hebben mij aangestoken met het ‘Geld voor later’-virus en dan vooral bij het zien van FinRust. Ik vond het heel interessant dat Financieel Zeker de levensmarkt meer centraal wil gaan zetten, in plaats van de hypotheekmarkt. Ik ben er zelf groot voorstander van om mensen aan te moedigen nu al met hun pensioen bezig te gaan en toen heb ik me daarbij aangesloten.

 

  1. Waarom sluit FinRust goed aan bij Hypotheken van Anouk?

Door de eenvoud waarmee je een klant inzicht kan geven over een voor hen vaak complex onderwerp. FinRust geeft het visueel en in cijfers heel duidelijk weer. Ik wil al mijn klanten er bewust van maken hoe zij er nu financieel voor staan en bij pensioen. Wat is er afbetaald, wat loopt er nog, wat valt er weg. En vooral dan de oplossing: wat kunnen we doen.

Ik ben ervan overtuigd dat te weinig mensen hierover na denken of pas als het te laat is. Ik neem het daarom bij al mijn klanten standaard mee. Of ze nou de hypotheek willen verhogen, een nieuwe woning kopen of gaan scheiden: ze krijgen allemaal financieel inzicht. De grafieken trekken de aandacht van mijn klanten. Als ik ze allemaal cijfers laat zien, haken ze vrij snel af of hun aandacht is weg. Met de grafieken blijven ze kijken, omdat ze het begrijpen.

 

  1. Je gebruikt sinds kort de nieuwe functie ‘voorbeeldoplossingen box 1 en box 3’ van FinRust. Hoe bevalt dat?

Ik vind het een waardevolle toevoeging aan het programma. Je ziet in één oogopslag wat fiscaal gezien de beste oplossing zou kunnen zijn voor de klant. Zo heb ik een klant met jaarruimte maar ook uiteindelijk met een goed pensioen. Dan is het dus niet altijd gunstig om nu te gaan opbouwen in box 1. Dat laat deze nieuwe functie in een keer duidelijk zien! Zo kun je je klant nog beter adviseren. Ik vond dat ook erg lastig om zelf te berekenen dus daar is een struikelblok weg! Daarbij kan het je ook tijd besparen als adviseur. Ik hoef maar twintig seconden te wachten op de oplossingen, in plaats van een hele tijd aan het rekenen te zijn.

 

  1. Wat gaf jou de doorslag om deze functie te gaan gebruiken?

Vooral dat het heel veel tijd scheelt was voor mij een belangrijke reden om dit te gaan gebruiken. Je kunt een nog betere oplossing voor je klant bieden en wederom in een duidelijk overzicht.

 

  1. Hoe reageerden klanten toen ze de voorbeeldoplossingen zagen?

De klanten weten natuurlijk niet dat dit een nieuwe functie is, maar ik merkte wel al snel dat ik alles beter kon uitleggen. Ik kan wel alles gaan opschrijven en op die manier alles vertellen, maar met de voorbeeldoplossingen gaat dat toch een stuk makkelijker. Tot nu toe heb ik het aan 2 klanten laten zien en die reageerden ook positief. Met een kleine uitleg erbij is het een heel duidelijk overzicht van een complexe situatie. Zeker voor een klant spreek je vaak abracadabra.

 

  1. Zou je andere adviseurs deze functie aanraden?

Zeker! Dit is een absolute toevoeging als je klanten in vermogensopbouw adviseert. Een duidelijk helder overzicht van de fiscale gevolgen die je uiteindelijk zelfs misschien wel andere keuzes laat maken voor een klant dan je in eerste instantie zou denken. Wat ik al eerder ook al zei: het bespaart de adviseur in elk geval een hoop tijd. Ik vind dat de functie bij alle adviseurs er nu standaard in mag staan!

Delen wordt gewaardeerd!Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin