Thomas van Marle: “We kunnen met FinRust heel mooi de impact van de oplossing laten zien”

Tessa Berger sep 25, 2023 Algemeen 0

1. Kun je jezelf voorstellen?
Zeker, ik ben Thomas van Marle en inmiddels werk ik al vijf jaar voor ons bedrijf. Tijdens mijn studie en stage kwam ik in aanraking met het ondernemerschap. Het leek me leuk om te ondernemen en het is zo gelopen dat ik samen met mijn vader en broer een financieel advieskantoor runnen.

2. Jullie zijn een familiebedrijf met vader en zoons; iets wat in deze tijd naar mijn idee niet veel meer voor komt. Hoe zorgen jullie ervoor dat alles in goede banen geleid wordt?
We hebben allemaal ons eigen vakgebied; hetgeen ervoor zorgt dat we elkaar kunnen aanvullen. Mijn vader Jack houdt zich bezig met (vastgoed)hypotheken en de financiële planning. Vincent houdt zich voornamelijk bezig met de hypotheken. Zelf verzorg ik de verzekeringen voor onze cliënten en houdt me ook deels bezig met de financiële planning.

Als ik denk aan een aantal kernwaarden binnen ons bedrijf, dan denk ik aan: betrouwbaar, betrokken en eerlijk advies. We werken met z’n drieën en dat zorgt ervoor dat onze cliënten altijd antwoord krijgen van voor hun bekend persoon. Daarnaast beleven we binnen ons bedrijf ook veel plezier met elkaar, niet geheel onbelangrijk!

3. Waarom sluit FinRust goed aan bij de adviesgesprekken van Van Marle?
Onze adviesgesprekken beginnen eigenlijk altijd met een persoonlijk gesprek. We zetten niet meteen de computer aan om te beginnen met tikken. We vinden het belangrijk om iemand eerst echt te leren kennen en te ontdekken wat iemand beweegt en wat de wensen en behoeften zijn.

Daarna starten we met FinRust en kunnen we alles duidelijk inzichtelijk maken. We laten de huidige financiële positie zien van de klant. Als we naar de toekomstige situatie kijken, kunnen we met FinRust heel mooi de impact van de oplossingen laten zien. Laatst was er een klant die zei: “Eindelijk begrijp ik het!”

4. Wat is jouw persoonlijke drijfveer om anderen te voorzien van financieel advies?
Vooral de duurzame relatie met de klant vind ik erg leuk. Om iemand echt te leren kennen en samen iets op te bouwen. Een voorbeeld: we hebben met een klant 30 jaar lang geprobeerd om financieel de juiste keuze te maken en dat is gelukt. Deze persoon is nu met pensioen en zijn zoon komt nu ook bij ons langs voor financieel advies.

5. Hebben jullie specifieke doelgroepen waar jullie je op richten? Waarom juist die doelgroep(en)?
We richten ons voornamelijk op de medisch specialisten en andere vrije beroepsbeoefenaren. Daar zijn we in gespecialiseerd. En dan met name de verzekeringen en het pensioen. We hebben verzekeringstechnisch goede oplossingen die we kunnen bieden, onder andere op het gebied van beroepsaansprakelijkheid en rechtsbijstand.

6. Waarom richten jullie je specifiek op medisch specialisten?
Deze doelgroep heeft een grote behoefte aan financieel advies. Medisch specialisten verdienen veel, maar ze hebben veelal een geringe toekomstvisie. Daarnaast zien we ook dat sommige medisch specialisten zich té goed verzekerd hebben op het gebied van AOV bijvoorbeeld. Dat kunnen we met FinRust heel goed in kaart brengen. Het geld dat de klant dan bespaart doordat de premies verlaagd worden, kunnen we vervolgens weer gebruiken voor het pensioen.

Voor medisch specialisten zijn beroepsaansprakelijkheid, arbeidsongeschiktheid en rechtsbijstand hele belangrijke verzekeringen. We hebben met alle medisch specialisten elk jaar een adviesgesprek. Soms komt het voor dat er niet veel veranderd is of dat men tevreden is met hoe het er nu voor staat.

7. Wat doen jullie aan promotie om nieuwe klanten te werven?
We plaatsen regelmatig blogs op LinkedIn en daarnaast hebben we natuurlijk onze website. Maar een groot deel van onze klanten komt bij ons door onze naamsbekendheid en door klanten die weer hun collega’s aanraden om bij ons te komen. Mond-tot-mondreclame werkt voor ons ook heel goed en dat is natuurlijk ook een teken dat we goed bezig zijn.

8. Wat is voor jullie als Van Marle Advies de grootste uitdaging?
We streven ernaar om een hele goede service te bieden. We zijn goed bereikbaar, vertrouwelijk, eerlijk en snel.

 

Ben je benieuwd naar wat je met FinRust kunt? Download dan ons voorbeeldrapport!

Delen wordt gewaardeerd!Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin