Klantinterview Dorthe Verheijden van Verheijden Groep

Kees-Jan nov 19, 2021 Algemeen 0

Veel Nederlanders hebben geen inzicht in hun eigen financiële situatie bij pensioen, overlijden en arbeidsongeschiktheid. De noodzaak om zelf actie te ondernemen op bovengenoemde gebieden groeit: de collectieve regelingen versoberen, de AOW-leeftijd stijgt en steeds meer Nederlanders zijn (zzp) ondernemer. Nederlanders ervaren hoge drempels om zelf online financieel inzicht te krijgen. Hoe helpen adviseurs klanten met financieel inzicht? En hoe zet je inzicht en advies centraal en niet het product?

In de serie ‘FinRust Klantverhalen’ krijg je een kijkje in de keuken bij adviseurs die deze omslag gemaakt hebben. In dit verhaal komt Dorthe Verheijden van Verheijden Groep aan het woord.

Hoe ben je in het financieel adviesvak beland?

Na mijn studie wilde ik het liefst aan de slag bij Mojo Concerts. Vanuit mijn locatie in Limburg was dat destijds lastig. Mijn vader had een financieel advieskantoor en ben daar in 2007 gestart (vfag.nl). Een heel andere sector natuurlijk maar inmiddels ben ik er helemaal thuis! Ik vind het superleuk om de mens achter de klant te leren kennen. Hoe staan mensen in het leven en hoe kijken ze naar een situatie?

Hoe onderscheiden jullie je in de markt?

Wij werken provisievrij en zijn daarmee transparant naar klanten over kosten. Inmiddels hebben vrijwel alle klanten een abonnement. We zitten met elke klant minimaal elke 3 jaar aan tafel. Verder zijn we heel actief op sociale media waarmee we veel nieuwe klanten werven. En leuk om te melden dat wij ‘duidelijkheid op donderdagavond’ zijn gestart. Klanten en geïnteresseerden kunnen dan vrijblijvend met vragen bij ons op kantoor terecht. Zo groeien we gestaag en zijn we inmiddels met 6 medewerkers.

Hoe ziet jullie dienstverlening met FinRust er uit?

We bedienen zowel particulieren als ondernemers en geven advies in de breedte met uitzondering van collectief pensioen. Vroeger gingen de gesprekken voornamelijk over producten en polissen. Nu helpen we klanten met financieel inzicht op gebied van pensioen, nabestaanden en arbeidsongeschiktheid en natuurlijk met de daaruit volgende oplossingen op gebied van vermogensopbouw, verzekeringen en hypotheken. Dit zijn hele leuke gesprekken!

Heb je een voorbeeld van zo’n leuk gesprek?

Ik hielp een stel met financieel inzicht waarbij de vrouw een paar jaar ouder is. De vraag was of de man ook zou kunnen stoppen met werken als de vrouw AOW gaat ontvangen. De man was recent veranderd van werkgever en het pensioen zou daar volgens collega’s matig zijn. De verbazing was groot toen ze de grafiek in FinRust zagen: het pensioen bleek beter dan gedacht en eerder stoppen was zeker mogelijk. Deze klanten zijn nu ambassadeurs en sturen geregeld anderen door met vragen over de financiële situatie!

Wat is voor jou het ‘FinRust effect’?

Dat is een combinatie van de leuke gesprekken die FinRust oplevert met de verbazing bij klanten als ze eindelijk helder inzicht hebben in hun eigen financiële situatie.

Hoe zie je de toekomst?

In de toekomst verwacht ik dat de vraag maar persoonlijk financieel inzicht en advies zal stijgen. Elke Nederlander heeft immers inzicht nodig om keuzes te kunnen maken die de eigen toekomst verbeteren. FinRust is voor mij de perfecte tool die helder inzicht biedt en het snelle proces maakt het mogelijk om binnen budget van de klant te blijven!

 

 

 

Delen wordt gewaardeerd!Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin